Tessa en Olivier geven een lezing in de komische familie voorstelling Nee

Laat je inspireren!

Pitch!

We zijn altijd zoekende naar de juiste tools om voorstellingen te verkopen en onder de aandacht te brengen bij onze programmeurs! We merken dat filmpjes erg goed werken en we merken dat het uitleggen van je plannen in de vorm van een presentatie ook goed werkt. Onze programmeurs hebben de behoefte om snel en simpel, goed geïnformeerd te worden of een nieuw idee of plan. De pr tekst en het pr beeld zegt soms heel veel, maar vaak ook niet genoeg.

Daarom willen we jullie allemaal vragen een verkoop pitch te maken! We willen deze pitch verwerken in digitale brochures, bij de voorstellingen plaatsen en gebruiken voor mailings. Hiermee kunnen we jullie verhaal over jullie voorstelling hopelijk nog beter promoten en kunnen we meer programmeurs tot het boeken van een voorstelling uitnodigen. 

Hoe ziet een goede pitch eruit?

  • De pitch duurt maximaal 3 minuten
  • korte intro wie het verhaal nu verteld, dus welk gezelschap en welke makers.
  • Welke voorstellingen maakte je eerder, graag met een heel klein fragment erbij.
  • Waar jouw gezelschap zijn artistieke visie en kern heeft. ‘Wij maken altijd filosofische voorstellingen waardoor ouders en kinderen met elkaar in gesprek kunnen’,’ Ik maak klassieke muziek toegankelijk voor kinderen en volwassenen’ ‘Wij hopen altijd dat iedereen van jong tot oud op het puntje van hun stoel zit’.
  • Intro nieuw plan! Wat ga je doen, voor welke leeftijd zal het zijn. Wanneer is de voorstelling af. Welke raakvlakken heeft het met eerdere voorstellingen en waarin vernieuw je.
  • Benoem je unique selling points, je plaatst in het veld of waarom dit echt overal moet spelen.

Het is dus een persoonlijk verhaal over jullie plan. Je hoeft niet je hele verhaal te weten of je voorstelling gemaakt te hebben om dit te kunnen doen. Maar je moet wel nagedacht hebben over jouw gezelschap en de voorstelling.

We denken dat we daarmee meer verkoop teweeg kunnen brengen en hopen daardoor een vernieuwende kant op te gaan. We merken zeker bij gezelschappen die men al beter kent, dat presentaties en een goed verhaal soms veel teweeg kunnen brengen. Dus daar gaan we voor!
Karin bespreekt heel graag met jullie de inhoud van je pitch! Mocht je worstelen met je Unique selling points, wij weten ze wel. Je kan ook bijvoorbeeld quotes gebruiken die we over je eerdere voorstellingen hebben ontvangen!
Dit filmpje mag gewoon als vlog, dus met een telefoon gemaakt worden. Het hoeft niet heel ingewikkeld.

Karin Bannink